19 Mart 2009 Perşembe

the tree of egoism

iletişim minimum iki kişi arasında olur.

nerde çokluk orda bokluk görüşünden yola çıkarsak iletişimin en kolayı iki insan arasında olmalı.

iki insan birbirini anlayamıyorsa eğer, daha fazlasının hiç şansı yok.

yine de iki kişinin anlaşması onlarcanın anlaşmasından daha zor bazen, neden?

çünkü iki kişiyken "ben" kavramı daha merkezde.

"biz" in yerini "ben" aldığında, "sen" in çaban boşuna!

"biz" konuşabiliriz ancak, "ben" ler ve "sen" ler tek başlarına konuşamazlar.

bu yüzden sanırım "ben" kalmayı seçtiğimizde susuşumuz.

peki bir insan "ben " olarak kalmayı neden seçer ki?


1 yorum:

Pyromancy dedi ki...

Biraz zaman önce siz de bilirsiniz ki Daria,kendini zavallı Viyana halkı karşısındakileri ise Osmanlı ordusu olarak gören,sevildikçe içine düştüğü bizden korkup kalelerini yükselten biriyle tanışmıştım.Sonra Martin Eden girdi devreye.Her zaman dediğim gibi 'biz'denemekten korkmamalı insan.'Ben'de uzun süre takılı kalanları bile 'biz'dünyasına çekebilecek birileri oluyor her zaman.Biraz kader,biraz şans,biraz da yeşil hırka anlayacağın :) Eline sağlık !